Integritetspolicy
Bror Pehrssons Möbler AB värnar om dina personuppgifter och vi lägger stor vikt vid att skydda er integritet. Genom att använda vår hemsida eller handla i vår butik, godkänner du att din personliga information behandlas i enlighet med denna integritetspolicy. Vårt mål är att skapa en så bra upplevelse som möjligt för dig som kund
Personuppgifter
När du klickar på ”slutför köp” i vår webbshop godkänner du att dina angivna uppgifter registreras i vårt affärssystem. Vi behöver dina personuppgifter för att kunna fullfölja din beställning/köp. Om fullständiga personuppgifter inte lämnas kan vi inte fullfölja vårt avtal med dig och en beställning kan inte genomföras.
Vid en beställning behöver vi namn samt personnummer, e-post, adress, kontaktuppgifter samt kontouppgifter gällande betalning. Vid betalning görs även en kontroll gentemot betalningshistorik och inhämtning av kreditupplysningar via Klarna för att kunna analysera möjliga betallösningar till dig som kund.
Vi lämnar inte ut några uppgifter till tredje part om du inte godkänner det vid registrering. Alla personuppgifter hanteras enligt GDPR. Som kund till Bror Pehrssons Möbler kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.
Information till tredje part
Vi delger den information som krävs till våra samarbetspartners för att vi ska kunna fullfölja vårt köpeavtal med dig som kund när du lagt en order. Dina uppgifter kommer att lämnas ut till Klarna som är vår betalningsleverantör. Samt till våra speditionspartners DHL och Bring som hanterar frakterna.
Hur går jag till väga för att få ett utdrag på vilka uppgifter ni har registrerade på mig?
För att få ut ett utdrag på de personuppgifter som Bror Pehrssons Möbler har sparat så måste du skicka en vidimerad kopia på en identitetshandling med kontaktuppgifter till vår kundtjänst märkt ”Utdrag”. Brevet ska skickas som rekommenderat för din egen säkerhet till:
Bror Pehrssons Möbler AB, Blädingevägen 17, 342 32 Alvesta
Hur kan jag få mina uppgifter raderade?
Kontakta oss på info@bpmobler.se eller på telefon 0472-453 30 så hjälper vi dig att få dina uppgifter raderade. Observera att har ett köp gjorts (med genomförd leverans samt betalning) kan dina uppgifter inte raderas inom 60 månader efter genomfört köp. Detta för att det krävs enligt Svensk bokföringslag och för eventuella reklamations- och garantiärenden.
Hur länge sparas mina uppgifter?
Har du gjort ett köp hos oss med genomförd betalning samt leverans kan dina uppgifter inte raderas inom 60 månader efter genomfört köp. Detta för att det krävs enligt Svensk bokföringslag och för eventuella reklamations- och garantiärenden. Du kan när som helst begära ett utdrag på vilka uppgifter som finns sparade på dig.
Information om användningen av webbplatser/kommunikation
När du besöker vår webbplats använder vi automatiska datainsamlingstekniker för att samla in information om dina aktiviteter. Här ingår länkar du klickar på, sidor och innehåll du tittar på och motsvarande information och statistik om ditt besök. Informationen hämtas automatiskt med hjälp av kakor (webbläsarkakor och sessionscookies) samt med hjälp av spårningstjänster från tredje part.